ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |
گزارش کاربینی سیستم های فنـــاوری اطــلاعـــات و ارتـبـاطــات گــمــرک (همراه پاورپوینت)
امروزه ادارات گمرک با مشکلات مهمی که ناشی از افزایش حجم کار، ثابت ماندن یا کاهش سطح منابع، انتظارات اقتصادی بالا و فشار تأمین درآمدهای دولتی، تسهیل تجارت، سیاستهای تجاری، حمایتهای اجتماعی و تأمین امنیت ملی است، مواجه هستند. به منظور مقابله با این فشارها، گمرکات سراسر جهان بهدنبال بهرهبرداری از فناوری اطلاعات بهعنوان ابزاری جهت افزایش تأثیر و کارآیی خود هستند. تحول در فناوری اطلاعات و ارتباطات تأثیر بسزایی بر عملکرد گمرکات خواهد داشت، چه از لحاظ محدوده تجاری که گمرک در آن فعالیت میکند و چه از حیث مسئولیتهای روزمرهای که انجام میدهد. نگرشهای نوین تجاری و رقابت تنگاتنگ در عرصه تجارت، شرکتهای تجاری بزرگ در سراسر جهان را برآن داشته است که سرمایه عظیمی را معطوف فناوری اطلاعات و راهحلهای آن کنند. فن آوری اطلاعات با محوریت دانش و خردگرایی انسان و اندیشه هایش به منظور بهره برداری از اندیشه و سپردن امور تکراری و غیر اخلاق به ماشین و همچنین افزایش کارایی و آزادسازی مهارتهای انسانی، در دهه های اخیر مورد توجه خاصی قرار گرفته است. فناوری اطلاعات که حاصل تلاقی پردازش داده ها، ارتباطات و مخابرات می باشد، باعث مکانیزه شدن سیستم های ارتباطی و افزایش ظرفیت های انتقال داده، شده است و این امر موجبات افزایش سرعت وکیفیت تصمیم گیری و مدیریت کالا را فراهم ساخته است.دفتر فناوری اصلاعات و ارتباطات گمرک جمهوری اسلامی ایران، در راستای تحقق یکی از محورهای پنجگانه طرح جامع گمرک نوین، ارتقا و بروزآوری فن آوری های مورد استفاده در سازمان با توجه ویژه به فن آوری اطلاعات، با بهره گیری از سامانه های متمرکز اطلاعاتی در راستای ارتقا سطح عملکرد کسب و کار سازمان، امکان ارایه خدمات گمرکی بهینه، تعامل کارامد با سازمانهای همجوار و بین المللی گمرکی و صیانت شایسته از حقوق د